dinsdag 22 januari 2008

Nieuw Gentse Alliantie

Uiteraard doe ik nog wel iets anders op Facebook dan flirten en soortgelijke dingen. De applicatie 'Flirtable' vind ik toch wel leuk, maar ik ben dan ook een vrijgezel, magda? Gisteren via deze applicatie nog een hele conversatie gehad met een Zuid-Afrikaanse uit Kaapstad.

Ondertussen beginnen de applicaties met een 'aangebrand' karakter zich wat op te stapelen in mijn profiel. Dringend eens grote kuis in houden. En wat aan privacy-instellingen werken. Ter mijner verdediging: een Amerikaanse uit de buurt van de Grote Meren stuurt me dat allemaal op (leg het maar uit, ja!). Toch bedankt, mijn beste L.! Zelfs al lees en begrijp je dit helemaal niet en doe je het achter mijn rug virtueel met 100 anderen, ik zou liegen als ik beweerde dat het me niets doet! Het is een morele opkikker.

Spelletjes spelen bijvoorbeeld en allerlei tests invullen kan je ook op Facebook. Er zitten er onnozele tussen, maar ook heel leuke. Bij de test What kind of lingerie are you? heb ik toch een twintigtal minuten in een deuk gelegen. Als je het nog niet wist: ik ben 'V-string panties'! Staan verder zeker ook nog op mijn programma: What pizza are you?

Je kan ook lid worden van een groep. Ik ben onder andere lid geworden van de NG-A, ofte Nieuw-Gentse Alliantie, een vereniging voor Gentse onafhankelijkheid, die ze op 30 maart ek of daaromtrent willen uitroepen. Ik woon eigenlijk, als geboren en getogen Gentenaar, sinds kort in De Pinte en heb dan ook voorgesteld om deze gemeente onmiddellijk te annexeren.
Mijn voorstel is afgewezen als 'te imperialistisch'. Niettemin heeft men mij 'eeuwigdurende en dus niet uitdovende faciliteiten' beloofd!

Natuurlijk is dat hele gedoe een parodie op de N-VA en op het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid in het algemeen. Gemerkt dat een bekende Gentse NV-A'er ook lid geworden is van deze groep. Het pleit voor zijn gevoel voor humor!

3 opmerkingen:

Peter Dedecker zei

Bekend, moi? Merci voor t compliment :-)

Soit, je hebt misschien mijn commentaar daarop wel al gelezen. Geniaal en hilarisch, met natuurlijk wel mijn bedenkingen bij de achterliggende boodschap. Zeker als ze VB en N-VA op één hoop beginnen gooien, dat doet gewoon pijn.

De Gentse Zwijger zei

Beste Peter,
Je bent in elk geval in Blogland toch een bekendheid! Ik wenste dat ik jouw bezoekersaantallen en rankings had!
Wat die Nieuw Gentse Alliantie betreft: ik hoop inderdaad ook dat het geen anti-Vlaamse manifestatie wordt.
Ik wou wel meedoen voor het ludieke karakter.
Ik vraag mij wel af of er niet overdreven wordt, zowel langs de kant van die alliantie als van de West-Vlaamse tegenreactie.

By the way: als je mijn grootouders als referentie neemt heb ik een kwart West-Vlaams bloed in de aderen. Is dat genoeg om een Jodenster te dragen (of in dit geval, een hoofddoek?). In de tijd van Hitler geloof ik van wel!

Peter Dedecker zei

Die bezoekersaantallen vallen goed mee hoor. De meeste komen echter op de posts rond "gratis films downloaden" en "VMWare troubles" die blijkbaar goed scoren in Google en daar ook heel wat zoekopdrachten te verwerken krijgen. Niet helemaal het doelpubliek (gewoon geïnteresseerde lezers) dus. Maar ja, mij hoor je alvast niet klagen :-)

Beiden overdrijven idd een beetje, maar ja, als je met dergelijke ludieke actie begint, kan je niet echt een grens stellen he. Is het anti-westflut-lied erover? Enerzijds niet wegens kritiek op het anti-moskeelied en uiterst hilarisch, anderzijds weer bijzonder pijnlijk omdat de onderliggende boodschap weeral dergelijke shit aan legitieme Vlaamse vragen en dito partijen koppelt...

Sommige mensen verdenken mij ook wel eens West-Vlaming te zijn, maar bij mijn weten is niets minder waar. Al zeg ik nooit nooit natuurlijk ;-)