zondag 24 februari 2008

Mijn oude Gentse stadsbeuk


beuk
Originally uploaded by degentsezwijger

Omdat Gentse bomen die je door verhuisomstandigheden moet achterlaten een populair blogonderwerp blijkt.

Dit was mijn stadsbeuk in Gent, die ik zowat anderhalf jaar geleden achtergelaten heb. Ik heb toen ook een fotootje genomen. Niet zo'n goeie, want mijn toestel is na bijna vijf jaar verouderd en aan vervanging toe. Hij is ook van te dicht genomen, met zoom en dat vervormt. Mijn vroegere buurvrouw die in het huis daarnaast woont en beroepsfotografe is zal die foto wel niks vinden. Ze heeft trouwens ook een blog, zelfs meer dan één en ze negeert me totaal op het net, joost mag weten waarom.

Ik heb die foto toen niet op mijn blog gezet. Ja, waarom? In feite behoort die boom nu aan iemand anders toe. Ik hoop dat ze hem intussen wat gesnoeid hebben, want hij overwoekert de tuinen van de hele buurt.

In het centrum van de stad wonen heeft een aantal voordelen, maar ook veel nadelen. Het is hier in De Pinte wel heel rustig wonen. En toch zo vlakbij de stad! Dat stadstuintje dat je daar ziet is niets vergeleken met wat ik hier heb. Van voor mijn pc zie ik op dit eigenste moment een negental bomen door mijn raam. Ze staan natuurlijk nog niet in bloei.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Zwijger !

Prachtig zo'n beuk ! Wat een weelde. Ik hou van bomen, ze hebben niets menselijks...
Ken je het liedje van Brassens : "Auprès de mon arbre je vivais heureux... j'aurais jamais du le quitter des yeux." ?

Anoniem zei

Niets achter dat negeren zoeken. Is niet goed voor het gemoed.
Mijn blog wil ook maar niet van de grond komen. Dan denk ik: hoe komt dat? Waarschijnlijk omdat ik niemand IRL ken die blogt of blogs leest.
Maar ik ben fan van u! Dat is toch al een begin, hé!
PS: Misschien, als je je woordverifiactie uitschakelt (via instellingen), gaan de mensen rapper geneigd zijn om een reactie te plaatsen.

Linn zei

Ik ben grote fan van de plataan op het Van Duyseplein. Wat een mooie boom.

Wat jouw ex-buurvrouw betreft: zij reageert heel weinig op reacties op haar eigen blog en op andere blogs. Ik zou daar niet te veel achter zoeken.

De Gentse Zwijger zei

Bedanktvoor dat fan-zijn, Georgina.
De reacties op mijn blog, dat valt de laaste tijd wel mee, vooral dankzij Els en jou.
Woordverificatie uitschakelen betekent ook meer kans op spam.