zaterdag 16 februari 2008

Virtual become reality: 3 jaar GentBlogt


Net wakker. Terwijl de alcoholdampen langzaam optrekken zal ik proberen enkele impressies van het feest 3 jaar GentBlogt waar ik gisterennacht heentrok neer te schrijven.

In de namiddag en vooravond was er in Gent ook al iets te doen van het werk. Chic geval met receptie en walking dinner. Ik spoedde me op tijd naar huis, douchte en probeerde er wat presentabel uit te zien.

Dan begaf ik me naar Au Bain, een fantastische en trendy fuifruimte (kan je zoiets nog een zaal noemen?) op de eerste verdieping in de Van Eyck, met uitzicht op het zwembad.

De fuif was al in full swing als ik toekwam, want het liep al tegen elven. Met wie ik in elk geval wou kennismaken was Els. Ik wist dat ze aan de kassa zat, bij de bonnetjes, kende haar vanop foto, al op AVS gezien, dus geen probleem. Al zag ze er toch iets anders uit. Ik had me nooit gerealiseerd dat ze echt blond is. Dat heb je met die donkere profielfoto's op Facebook. Haar stem klonk ook anders: veel zachter en jeugdiger. Niets van dat gezaghebbende, mevrouw de advocate, madam GentBlogt.

Ik wou haar begroeten, maar ze liep (van me?) weg! Ik kreeg haar ook nadien maar niet te pakken. Hoewel ze mijn profielfoto op Facebook kent en ik daar ook nog op lijk, moest ik haar uiteindelijk vastgrijpen en mezelf voorstellen. Tot zover het ontvangstcomité!

Mensen herkennen van een foto op een blog of (vooral) een facebook profielfoto bleek de hele avond niet altijd evident. Bij sommigen lukte dat goed, bijvoorbeeld Michel Vuylsteke en Bruno Bollaert, met wie ik ook een praatje sloeg, met anderen minder of niet.

De rest is voor een volgende post. Ik kan hier de zaterdag geen uren voor mijn pc zitten. Ik ben trouwens geen veelschrijver en heb daar tijd voor nodig. Ook om mijn gedachten te ordenen, te wikken en te wegen.

Wordt vervolgd, beloofd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik lees hier met veel graagte je belevenissen van in Gent.