maandag 17 maart 2008

Zoekopdrachten

Mensen die op je blog terechtkomen via de vreemdste zoekopdrachten.
Ik krijg ze ook.
"Tetten Els" heb ik nog niet gehad, i.t.t. Georgina. Hoewel, misschien vanaf nu wel?

Ik krijg hier wel regelmatig bezoekers over de vloer met de zoekopdracht "call-girl Gent". Vandaag nog eentje.

Een van mijn eerste posts op deze blog ging over Belle de Jour, een bloggende hoer, wiens memoires ik net gelezen had. Vandaar dus.
Sorry mensen, je bent hier echt wel aan het verkeerde adres!


Nu en dan iets posten op Gentblogt blijkt wel een probaat middel om de bezoekersaantallen op je blog wat op te krikken. Ik heb recent twee keer een post van mij gelinkt op Gentbblogt en dat leverde telkens een hoop bezoekers op.

Zelfs als je gewoon reageert met vermelding van je eigen blog zijn er mensen die doorklikken.

Ik moet er natuurlijk niet mee beginnen overdrijven, want dat gaat opvallen. Per slot ben ik toch ook Vriend van GentBlogt. Ik heb mijn FNAC boekenbon van 10 euro die ik er gewonnen heb trouwens nog steeds niet uitgegeven. Ik wou een boek kopen, maar het is zowel in Brussel als in Gent uitverkocht en in herdruk! Pech! Ik wou het boek Une Enfance gantoise van Suzanne Lilar kopen. Het staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Hoewel de rij nog te lezen boeken in mijn bibliotheek alleen maar aangroeit. Ik verdoe de laatste maanden te veel tijd op het internet.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Zwijger,

Wist je dat de dochter van Suzanne Lilar, Françoise Mallet-Joris (1930), ook prachtige boeken heeft geschreven ? "Le rempart des béguines" en "Les mensonges" zijn er twee van.

Nimeus.

Anoniem zei

Terwijl Gentblogt niet liever heeft dan dat mensen af en toe échte inzendingen insturen: dan worden ze geplaatst op de hoofdpagina. Zelf door een comment te plaatsen in plaats van een link trekt je blog ook extra aandacht. Aan iedereen: inzenden, die srukjes over Gent!

De Gentse Zwijger zei

Bedankt voor die literaire tip, N.!
Heeft die dochter ook iets over Gent geschreven?

Anoniem zei

Je hoeft Une Enfance Gantoise niet te kopen hoor. Ik heb nog ergens een pocketversie liggen. Je mag die hebben.

Anoniem zei

In Nederlandse vertaling 'Een kind in Gent' ook uitleenbaar in de Stedelijke Bibliotheek. Ik heb het indertijd met plezier gelezen. Veel leesgenot gewenst met de pocket van Stefaan.

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Home Theater, I hope you enjoy. The address is http://home-theater-brasil.blogspot.com. A hug.

Anoniem zei

Inspiratie op?

De Gentse Zwijger zei

Nee, Els, mijn inspiratie is niet op. Ik ben alleen een beetje ziekjes. Ik had me ook voorgenomen het de eerste tijd wat rustiger aan te doen.

En: toevallig woont mijn huisarts in een straat die paalt aan die waar je kantoor gevestigd is. Ik ben dus wat aan sight-seeing gaan doen. Je ziet: ziek of niet ziek, je was alweer in mijn gedachten!

De Gentse Zwijger zei

@Frank: ik begrijp dat je graag wat reclame maakt voor je winkel als voorzitter van de Gentse bibliotheekraad, maar ik lees dat soort boeken liever niet in vertaling. Ik versta niet alles in het Frans, maar toch zeker 95%.