zaterdag 19 april 2008

De Vlaams Progressieven

Zo zag het eruit op het congres in Mortsel met een 500-tal aanwezigen, waarvan ik net terug ben:



Hm! Dat betekent wel dat ik de FNAC-bon van 10 euro (die ik overigens van Els gekregen heb, kan houden. Ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt, Els: het is niet dat ik die bon niet wou of zo. Ik had ook een fles wijn kunen beloven aan de winnaar, maar dat is nogal moeilijk om op te sturen!).

Voor zover ik kunnen nagaan heb, waren de meeste leden wel tevreden met de nieuwe naam. 't Is in elk geval duidelijker dan Spirit...

Ikzelf was in elk geval het dichtste bij de nieuwe naam in mijn blogwedstrijd. Maar een 'e'-tje verschil! Ik win dan ook niets, behalve dat ik mijn bon zelf kan houden!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hm. Bekt niet erg lekker, schrijft nog minder.

Muggenbeet zei

peter, ik heb wat moeite met zo'n naam: heeft wat weg van recuperatie. Veel mensen zijn vlaams en progressief maar kiezen voor een andere partij. Toch lijkt het of gewezen spirit hen nu vertegenwoordigt en namens hen spreekt. Bovendien mist bettina wat bescheidenheid :"Wij zijn de progressiefsten van de progressieven en de enige progressieve van de Vlaamse partijen". Ahum ahum ahum.

De Gentse Zwijger zei

Beste Muggenbeet,
Dat kan allemaal wel zijn. Die kritiek stond ook al in De Standaard. Vlaams Belang doet trouwens wat hetzelfde aan de rechterkant.
Er kunnen individuen zijn die Vlaams en progressief zijn. Toch zijn wij de enige partij die én Vlaams én progressief is. De nieuwe naam is ook een middel om de recuperatie door rechts en extreem-rechts van het label 'Vlaams' te counteren.
Met "de progressiefste van de progressieve partijen" wou Bettina ons contrasteren tegen de donkerrode, de donkergroene en de donkerblauwe partijen. Misschien is het wat ongelukkig geformuleerd.

Anoniem zei

"de progressiefste van de progressieve partijen"..nou, daar wil ik nog wel een boompje over opzetten! Meteen goed voor het milieu, dat boompje!

Anoniem zei

De fnacbon heb je eigenlijk van Gentblogt gekregen! Niet van mij