zondag 8 juni 2008

Folieke

Ledendag in de FNAC vandaag. Ik had een uitnodiging gekregen, maar was dat alweer vergeten. Toevallig belandde ik in de late namiddag in de Veldstraat, alsof ik ergens wist dat ik daar moest zijn.

Na een korte aarzeling en een inspirerend telefoontje, heb ik dan toch de koe bij de horens gevat, wat uitleg gevraagd aan een verkoper van digitale camera's en me op basis van die uitleg een nieuwe gekocht: een Panasonic Lumix DMC-FS3. Op zo'n ledendag krijg je immers 10%. Op je volgende aankoop weliswaar. Ze zijn niet achterlijk daar bij FNAC!

Ik had nog een goed digitaal toestel, maar langzaamaan was dat toch serieus voorbijgestreefd aan het worden. Maar 2 megapixels en een optische zoom van 3. Nu heb ik 8,1 megapixels en een optische zoom van 3. Volgens die verkoper is dat voldoende, als je niet echt speciale functies wil. De nieuwste generatie digitale camera's is naar het schijnt ook sneller geworden. Het is niet echt een professioneel toestel, maar voldoende voor mijn objectieven. En nog betaalbaar.

Ik heb mijn oud toestel 5 jaar. Ik heb er destijds het dubbele voor betaald dan wat ik nu voor dat nieuw toestel gegeven heb. Het is wel jammer dat al dat digitaal materiaal zo snel voorbijgestreefd is. Ik hoop dat ik nu weer een tijdje verder kan. Al zal dat wel weer geen jaren duren.

Voor de liefhebbers: dit zijn de bijzonderste technische specificaties:

8,1 megapixels CCD
Optische beeldstabilisator
2,5" LCD met 230k resolutie
HD photo 1920 x 1080
Gelaatsherkenning
Leica lens F2,8-5.1
Intelligent Auto mode
3x Optische zoom (16x digitaal)
59MB intern geheugen
ISO 1600 volledige resolutie

4 opmerkingen:

Anoniem zei

cht, allez waarom zet hij nu het type er niet bij maar toen ik de specificaties zag wist ik meteen dat het om zo'n panasocin ging met een breedbeeld waarschijnlijk ook 28mm ipv 35?
dat is een heel goeie camera!

Anoniem zei

De eerste resultaten met uw camera staan op gentblogt.be, en wel nu!

Anoniem zei

Goed toestel, en nu nog de pictures...

zapnimf zei

Mannen en hun frutselige foliekes... ik heb dat nooit begrepen.