donderdag 10 juli 2008

Twunchen

Nieuw woord: twunchen.

Betekent lunchen met twitteraars. Twunchen dus. Collega Tantieris heeft me daarover wijs gemaakt. Meer informatie vind je hier

Ik heb een account op Twitter, maar gebruik die niet meer. Heb zelfs de updates van mijn blog verwijderd. Vind het een vrij zinloze activiteit.

Facebook daarentegen schijnt aan een revival toe. Nadat ik in de lente niet anders dan negatieve kritiek over Facebook las en hoorde en het zelf ook niet veel meer gebruikte en verschillende van mijn facebook-vrienden ook niet, zijn er sinds een kleine maand weer een hoop nieuwe gebruikers. Sommige van mijn vrienden zijn ook opnieuw biezonder actief geworden op Facebook. Ik dus ook. Een beetje. Hoewel ik sommige van die spelletjes vervloek waar je massa's tijd mee verliest, omdat je niet onder wil doen voor je vrienden.

Er is nogal wat interesse vanuit het politieke milieu ook. Een rist nieuwe politici heeft nu ook een account op Facebook. Is dat omdat ze verkiezingen voelen aankomen? Wie zal het zeggen?

Ik heb nu ook een account aangemaakt op LinkedIn, maar er staat nog niet veel op.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Er waren zelfs al twunches in Gent. Ik denk wel dat ze daar niet zwegen. :)

zapnimf zei

Wat doe je eigenlijk met die facebook wat je op een blog niet kan? (Ik weet het, je hebt het mij eens via een mail proberen uit te leggen, maar euh...)

De Gentse Zwijger zei

@Zap: het is niet hetzelfde. Bloggen is meer schrijven. Facebook is een sociaal netwerk, middel om andere mensen te leren kennen en snel op de hoogte te zijn, foto's en filmpjes te delen etc. Spelletjes te spelen en zo. Er komt ook nogal wat spam bij kijjken.

zapnimf zei

O, niks dat ik niet kan missen dus.
'k Heb nu al te weinig tijd om mijn eigen netwerken te onderhouden.