dinsdag 7 oktober 2008

Nieuws.be

Onlangs gemerkt dat berichten op mijn blog gecapteerd worden door een algemene nieuwssite, die ook berichten van bloggers brengt: http://www.nieuws.be/

Ik vond het eerst wat raar, maar alles wel beschouwd: het zijn extra lezers. En die kan ik wel gebruiken sinds enkele mensen die hier vooral vorige winter en lente het mooie weer maakten afgehaakt hebben. Ze doen dus maar op. Ik voel me vereerd dat ze mijn blog opgenomen hebben.

Gisteren staking uitgeroepen door het ACOD. Ik heb meegestaakt, omdat ikzelf vakbondsafgevaardigde ben en mijn vakbond niet in de steek wou laten. Maar het was tegen mijn zin. Het lijkt me niet echt verstandig. Men zal er waarschijnlijk weinig mee bereiken ook. Het is een nutteloze machtsontplooiing. Een potje nodeloos armworstelen op een slecht ogenblik.

Het is stilaan duidelijk dat er harde tijden voor de deur staan in de nasleep van de financiële crisis. Wie zal er de factuur van die staatsinterventies betalen ? Bovendien dreigt de economie te gaan sputteren. Er zullen minder investeringen zijn, aangezien de banken minder of niet geneigd zullen zijn om kredieten te verstrekken. Ik denk niet dat er in die context budgettair veel ruimte is om iets aan de koopkracht van de mensen te doen. Je moet realist blijven, ook als vakbond.

Laat ons hopen dat het niet allemaal nog veel slechter zal worden. Scenario's als in de jaren 1930 doemen op.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik haakte nog niet af, hoor!

zapnimf zei

Beste Gentse Zwijger, ik kreeg augustus ofzo ook bericht dat mijn blog werd opgenomen door nieuws.be. Hèhèhè, volgens mijn statistieken is er al één lezer geweest die per ongeluk vandaar op mijn blog terecht kwam. Verwacht er niet te veel van.

Anoniem zei

Wat de staking betreft: Volmondig met eens.
Wat nieuws betreft, veel geluk.

Was getekend

De Gentse Zwijger zei

@ Tantieris en Vandepotgerukte: thnks!

@ Zapnimf: ik heb niet eens een mededeling gekregen van nieuws.be dat mijn blog toegevoegd werd - of anders moet die tussen de spam geraakt zijn. Er zijn ook mensen die de artikels lezen zonder door te klikken naar je blog. Je kan het aantal keren dat de artikels gelezen zijn nagaan op hun site.