woensdag 29 oktober 2008

Nog meer hellingen

Het begint eentonig te worden. Ik ben maandag nog maar eens gaan fietsen in de Vlaamse Ardennen. Dagje vrijaf genomen. Het weer viel goed mee. Overwegend zonnig. Nauwelijks regen. Vrij koud, maar ik had me in het weekend een speciale fietsbroek met lange pijpen gekocht. Zo iets dat nauw rond je benen en kruis spant. Het fietst goed. AĆ«rodynamisch. Sexy ook :-)

Nog maar eens richting Oudenaarde. Ik besloot er de Adriaan Brouwer fietsroute te rijden.
Ook een vrij sportieve route die verschillende bekende hellingen aandoet, vooral in de gemeente Maarkedal. Ik deed nog een aantal andere hellingen aan in de buurt van de route. Achtereenvolgens beklom ik de Wolvenberg, de Braambrugstraat, de Kattenberg, de Volkegemberg, de Kapelleberg, de Boigneberg, Ten Berge, de Onderbossenaarstraat, de Taaienberg en de Ladeuze.

Stuk voor stuk behoorlijk steile hellingen, maar doenbaar. Ik kwam nergens in moeilijkheden en moest ditkeer niet eenmaal van de fiets. Zelfs net op de Taaienberg, want ik kwam deze keer van een andere kant uit een afdaling. Vooral de Ladeuze is ook erg steil. Ik moest er op de tanden bijten. Prachtige uitzichten ook in Maarke-Kerkem, Schorisse en Etikhove, deelgemeenten van Maarkedal! Erg heuvelachtige gemeente!

Het zal ver mijn laatste dagtocht van het jaar geweest zijn, want het wordt te vroeg donker en te koud. Ondertussen krijg ik toch het gevoel dat mijn fietstochtjes en mijn dieetinspanningen iets opleveren: mijn buikje is fel gekrompen. In het totaal ben ik al zo'n 9 kilo afgevallen op 2 maanden tijd, netjes een kilo per week.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai mijne frak, Ladeuze is idd geen lachertje. Respect als je dat vlotjes bovengeraakt. Ik deed dat te paard, dat ging iets makkelijker, al was het moeilijk om het beestje onder controle te houden dan.

Heidi zei

Volgens mij heb jij je conditie flink opgekrikt!

Anoniem zei

Hoi allemaal,

Ik heb degentsezwijger.blogspot.com gevonden via Google.
Deze site ziet er goed en fijn uit!
Ik wil graag ook zo een mooie site maken. Welke software heb je hier precies voor gebruikt? Mijn blogje ziet er nog leeg uit. :(

Bedankt

Liefs vanuit A'dam
Willy

De Gentse Zwijger zei

Bedankt voor het compliment, willy. Alles hier is gewoon via blogger gemaakt. Simpel als goeiedag!