donderdag 8 januari 2009

Onverantwoord

Ik wou vanavond wat gaan fietsen. Nieuwjaarsdinertje afreageren. Veel eten en veel drank. Veel last van stress de laatste tijd.

Ik ben vertrokken ook. Het was mijn bedoeling naar Gent te rijden. Ik had zin om op café te gaan. Om mijn gedachten te verzetten. Maar ik ben maar tot in Sint-Denijs geraakt.

Het was bitter koud, zelfs als je goed ingeduffeld was. Om bij dit vriesweer te fietsen heb je al thermische kledij nodig. Vooral aan mijn benen had ik het koud, zelfs al fietsend.

Ik ben teruggekeerd omdat zelfs ik het onverantwoord vond. Ik was al bijna aan de E40 geraakt. Maar het lag bijzonder glad op die kleine weggetjes waarlangs ik naar Gent fiets en waar zeker niet gestrooid wordt. Waar het behoorlijk eenzaam is ook, zeker op sommige stukken.

Het zal je maar overkomen dat je in het donker in die vrieskou ten val komt. En/of onderkoeld raakt. Kan levensgevaarlijk zijn. Je moet het toch echt niet zoeken.

Ik ben erin geslaagd mezelf ervan te overtuigen dat in die omstandigheden van De Pinte naar Gent fietsen en terug je reinste waanzin is. Suïcidaal gewoon! Maar ik heb toch een uurtje gefietst en mijn hoofd wat leeggemaakt.

Het mag iets warmer worden voor mij, want ik heb stilaan genoeg van die kou. En van het donker.

In afwachting nog maar wat nieuwjaarsrecepties afwerken. En eind van de maand de schade aan mijn lijn en mijn conditie opmeten.

1 opmerking:

zapnimf zei

Nog efkes en ik verkoop mijn fiets! Brrr in het kwadraat!