zondag 1 februari 2009

Berts fanpagina


De grafiek hierboven toont de evolutie van het aantal bezoekers en het aantal leden van de fanpagina die ik op Facebook voor Bert Anciaux gemaakt heb gedurende de voorbije week. Terzijde: ik heb wat bijgeleerd en weet nu hoe je een printscreen van een webpagina op een blog krijgt.

De steile knik naar omhoog vond plaats op het ogenblik dat de heisa over zijn uitspraken over de kindermoord in Gaza ontstond.

Journalisten van o.a. De Standaard en politici die Bert al willen afschrijven wezen gewaarschuwd.
Momenteel telt mijn fanpagina van Bert 124 aanhangers. Ze bestaat nog maar sinds december, dus nog niet zo lang. Onlangs heeft Bert qua aanhang Geert Lambert (115 fans) en Nelly Maes (85 fans) voorbijgestoken.

Overigens ben ik van niemand onvoorwaardelijk fan. Bert is gewoon sinds een aantal jaren een politieke medestander. Ik ben hem niet eens naar de Sp.a gevolgd. Ik was hem namelijk voor.
Ik heb die fanpagina voor hem gemaakt omdat men mij met fanpagina's voor bovengenoemde ex-partijgenoten om de oren sloeg. En omdat velen hem nogal voorbarig afschrijven.

De Facebook groep die ik opgericht heb als steun aan het verzet tegen de verbreding van het Schipdonkkanaal telt ondertussen al 517 leden. Het hadden er meer kunnen zijn. Je moet namelijk lid zijn van het netwerk België om lid te kunnen worden van mijn groep. Vreemd genoeg zijn nogal wat Belgische FB-gebruikers geen lid van dat netwerk. Ik krijg het niet gewijzigd.

Daarmee zie je dat ik me op Facebook ook met nuttige zaken bezighou. Dat ik tenminste gestalte geef aan mijn engagement.

Update: ik heb op het net nog een mooie blogpost gevonden over het fenomeen van het Bert Bashing, dat o zo populair is tegenwoordig.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Al met al is dat niet veel voor iemand die al zo lang minister is. Zijn kabinet alleen heeft al rond de vijftig medewerkers. In principe zouden die allemaal fan moeten zijn. Komt daar bij dat hij heel wat vrienden en vriendinnen cadeaus heeft gegeven vanuit het budget cultuur, bv. café de Dolle Mol, het Vlaams-Marokkaans Centrum enz. Allemaal zaken waar Geert Lambert en Nelly Maes niet mee kunnen uitpakken.

Anoniem zei

Tja, maar de site Bert Anciaux is een lul heeft op dit ogenblik 1398leden.

De Gentse Zwijger zei

Er staan maar enkele cabinetards tussen de fans. Het is nog niet de grote massa, maar voor een politicus die zo verguisd wordt gaat het toch al. De pagina bestaat ook nog maar sinds december.
En heeft Lambert niet een heel partijapparaat achter zich?
Over de groep Bert Anciaux is een lul zal ik maar niet te veel zeggen. Die is je reinste shit. Gemakkelijk om iemand zo ongenuanceerd af te breken. Er zitten wellicht vooral veel politieke tegenstanders in die groep. Mensen die hem dringend aan de kant willen.