vrijdag 7 augustus 2009

Blaarmeersen


Blaarmeersen 09 007
Originally uploaded by degentsezwijger
Sinds vorig weekend ben ik met vakantie voor bijna een hele maand. Veel meer dan wat huis-, tuin- en keukenwerk heb ik nog niet uitgevoerd.

Gisterennamiddag dan toch naar de Gentse Blaarmeersen met zusje en de neefjes. Je kon er over de koppen lopen. Echt, héél véél volk.

De recente veranderingswerken zijn een succes. Het strand is groter dan vroeger en ook de zwemzone. Voor het eerst (en ik kom toch al een kleine 20 jaar) heb ik eens gezwommen in de toegelaten zwemzone en niet aan de overkant waar de alternativos altijd verzamelden.

Nog steeds veel mensen met tatoeages op de ligweide, maar ook anderen uit hogere sociale klassen (hoewel de houding tegenover tatoeages toch veranderd lijkt te zijn). Het is per slot crisis voor iedereen. En behalve de zilte zeelucht heb je op de Blaarmeersen bij goed weer alles. Waarom zou je uren in de file naar zee gaan rijden?

De monokini is duidelijk uit. Ik heb toch een heel défilé van badpakkenmode kunnen bewonderen.

Incidentje toen ik de schuifaf ook eens wilde proberen. Met mijn intussen weer flink over de negentig kilo daalde ik met een hoge snelheid en kwam beneden in botsing met een jongetje. Voor die was het een onzachte kennismaking. De vader die erbij stond was kwaad. Had hij maar beter op zijn kleine gelet en die voor zich uit laten glijden.

Morgen voor het eerst naar Zeverrock in mijn eigen gemeente.

Geen opmerkingen: