vrijdag 14 augustus 2009

Gulden Eiroute


Eiroute 010
Originally uploaded by degentsezwijger
Mijn vakantie is al bijna half om. Twee weken zijn er al aan. Ik ben nog niet echt weggeweest. De eerste week had ik echt nodig om te recupereren. Verder heb ik veel in de tuin gewerkt en allerlei klusjes opgeknapt waarvoor ik anders nauwelijks tijd heb.

Ik plan een fietsvakantie de laatste week van augustus. Bestemming het drielandenpunt Nederland-Belgiƫ-Duitsland, een uiterst geschikte streek om te fietsen.

Ik ben alvast wat aan het oefenen, want behalve naar Gent fietsen en terug heb ik niet veel meer gefietst. Ik heb enkele fietsroutes gereden in mijn eigen streek: eergisteren de Valleiroute in de landelijke buurgemeente Gavere. Nieuwigheid: ik fiets nu steevast met de iPod op!

Vandaag heb ik 80 km gefietst: van De Pinte naar Kruishoutem, daar de Gulden Eiroute en dan terug. Die Gulden Eiroute is een echte aanrader: prachtige, heel landelijke streek. Een kleine dorpskerk in Kruishoutem en voor de rest zit je op de boerenbuiten.

Het is een vrij lange fietsroute (46 km). Het terrein is behoorlijjk glooiend. Een uitdaging voor de niet-geoefende fietser.

Je komt door enkele idyllische dorpjes: Huise, Mullem, Wannegem, Lede, Nokere, Lozer. In sommige van die dorpjes (Mullem, Lozer,...) lijkt de tijd echt stilgestaan te hebben. Je passeert ook langs het bekende restaurant Hof van Cleve en rijdt jammer genoeg ook een stukje langs de E17.

Opeens kwam ik een verkeersbord tegen dat ik nog nooit gezien had, of toch niet in Vlaanderen:

Tot slot nog enkele foto's, de eerste een reeks wegwijzers boven aan helling Den Ast in Mullem (een helling die de Ronde van Vlaanderen soms aandoet trouwens), de tweede het kasteelpark van Lozer.



1 opmerking:

Martine zei

Van die wegwijzers heb ik toevallig ook een foto genomen, verleden jaar. En die molen is de Schietsjampettersmolen.